Komma bort

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Jag måste verkligen komma bort! Jag vantrivs till och med hemma nu merna. Eller vantrivs är väl lite att ta i, men jag vill bort! Jag behöver det! Så i torsdags var D här och han berättade att han får sin lägenhet 1 januari nästa år (Eller vår lägenhet som han sa). Vi pratade lite fram och tillbaka om det så sa han att jag kan ju flytta till honom, jo visst kan jag det - om fem år! Med tanke på skolan och att utbildningen är på fem år så funkar det inte så lätt. Men då sa han att jag kan ju kolla på skolor i närheten av Västervik. Vet inte alls vad som finns där och hur lätt jag kan byta nu med den nya skolreformen. Men det är ju värt att kolla. Det enda jag då funderar på är hur sugen jag är på att ta lån... det blir ett ganska saftigt lån (i längden) om jag ska ha det över 4 år. Hmmm...

Men det är definitivt något jag ska kolla vidare på. I värsta fall får jag kolla hur det blir om man tar ett studiefritt år och att jag tar det om 1,5 år eller så. Hjälp... ska jag behöva stå ut så länge då? :O



Kommentarer
Postat av: Sofie

Kom hit till mej, här finns alltid plats <3

2010-12-07 @ 04:17:57
URL: http://benemeritus.blogg.se/
Postat av: Josefine

Älskade Anna! Du får inte lämna mig här i Göteborg med idioter till vänner. Jag behöver någon vettig i min omgivning! Dessutom har jag nästan precis lärt känna dig, och det jag känner nu, det tycker jag om och jag tänker inte låta dig flytta. Du får bo här om du vill, eller sök till en studentlägenhet, för iväg långt, det ska du inte. <3 Puss!

2010-12-10 @ 20:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0