Julen är här



Skinkan klar, granen klädd, snart är risalamantan klar. Julen står vid dörren och jag saknar min fästman som bara den! Han skulle ju firat med oss, men av olika anledningar blev det inte så. Jag klandrar honom verkligen inte. Vi får fira jul tillsammans nästa år, eller året efter det. Ingen brådska alls. Är jättehungrig, men orkar inte fixa någon mat. Men det blir nog en skinksmörgås senare! Hihi ^^



Eftersom jag både är isländsk, dansk och svensk kan vi blanda traditionerna lite hur vi vill. På Island har man en stor middag men lamm, potatis, en god sås och lite annat tillbehör. Så mamma började krydda lammsteken förut för att det verkligen ska ta åt sig kryddorna.

Visst tycker jag att det är gott med svenskt julbord, men jag tycker bättre om det isländska! :)



Kommentarer
Postat av: fiia

man ska inte tjuvstarta me julskinkan :o

2010-12-23 @ 15:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0