25-12-10, L Ö R D A G

Folk säger att juldagen är dagen då man firar jul med kompisarna, men går ut och har sig. Men jag tycker inte juldagen är någon dag att gå ut på. Personligen tycker jag inte julen är en högtid man ska supa på. Jag vet att det är många som inte håller med mig om det. Men samtidigt, det känns nästan som att det är vad vi svenskar gör varje högtid. Super. På påsken sups det, på midsommar, på julen och på nyår. Dessutom ska man helst ta sig några helrör på helgen med.

Nu låter jag som värsta  "anti-alkohol-drickaren" det är jag inte. Men jag tycker att men på högtider, framför aööt påsk och jul där barnen "framhävs" mer, att man ska ta det lugnt med drickandet. Vet flera som avskyr julen för då måste de vara med sina fulla föräldrar.

(Ursäkta att jag låter så grinig. Tror jag har en dålig dag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0